Modstillinger i organisations og ledelsesteori, Hans
€75,00
Beskrivelse
Modstillinger i organisations og ledelsesteori, Hans reitzels, emne: markedsføring
Der findes et utal af teorier og modeller inden for fagdisciplinerne organisation og ledelse. Men hvornår og hvordan bruger man de forskellige teoriretninger i arbejdet med organisations- og ledelsesstudier? Denne bog foreslår en proces, hvor man arbejder med organisations- og ledelsesteoretiske modstil- linger. En teoretisk modstilling er en slags sort-hvid dialog, hvor man opstiller (mindst) to forskellige udsagn, definitioner, perspektiver eller metaforer som afsæt for at forstå, diskutere og intervenere i en konkret situation eller problemstilling. Forfatternes ambition er, gennem de opstillede sæt af mod- stillinger, at gøre læseren i stand til at tænke i og arbejde ud fra en forenklet flerdimensionel synsvinkel - modstillingen. I bogen behandles teorier inden for strategi, organisationsstruktur og -design, ledelse, motivation, beslut- ningsprocesser m.m. I denne 3. udgave har vi opdateret bogen fagligt og formidlingsmæssigt og dermed gjort den tilgængelig for nye læsere inden for organisations-og ledel- sesteori. Tre nye kapitler er tilføjet: et om organisering og omgivelser, et om organisationsudvikling og endelig et om entreprenøriel ledelse.